Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
RejseGear ApS
CVR nr. 44480638
Axel Gruhns Vej 10S st.tv.
8270 Højbjerg
Mail: support@rejsegear.dk
Telefon: 93 83 07 74
(Er vi ikke ved telefonen, bedes du sende en mail)
Betaling
På RejseGear.dk modtager vi betaling med VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Når du har foretaget en betaling, vil pengene ikke blive trukket på din konto før varen er afsendt.
Betaling på RejseGear.dk foregår gennem QuickPay.
Årsagen til at vi anvender QuickPay er, at der ingen skjulte gebyrer er. Dette giver selvfølgelig dig - kunden - en bedre oplevelse og service på vores hjemmeside. Når du foretager en betaling, foregår det på en intern side med SSL beskyttelse, så al din data er krypteret og sikkert.
Du kan også betale med AnyDay.io
Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
Levering
Vi leverer produkter til hele Danmark.
Vores leveringstid lyder på 1-3 hverdage, beregnet fra første hverdag efter bestillingsdatoen. Hvilket er sat på baggrund af vores samarbejde med eget lager og fjernlager.
Enkelte produkter som handles i webshoppen findes ikke på eget lager, og derfor kan du forvente en leveringstid på 1-2 arbejdsdage mere, hvis du bestiller en kombination af et produkt på fjernlager og et produkt på vores lager.
Alle leveringstider står de de specifikke produkter.
Kufferter med tryk kan leveringstiden være op til 21 hverdage.
Bestillingsvarer kan tage 3-14 hverdage om at nå frem. Dette fremgår af produktsiden.
Derudover gør vi også opmærksom på, at udvalgte kufferter bliver sendt fra fjernlager, og du derfor kan forvente en lidt længere leveringstid (typisk ikke mere end én eller to dage ekstra)
Vi anvender PostNord, GLS, UPS og Bring til fremsendelse af produkter.
Hvis du skulle opleve en længerevarende forsinkelse, eller mistanke om, at varen slet ikke dukker op, bør du tage kontakt til os, og vi vil da fremsende din oprindelige bestilling uden yderligere omkostninger.
Fragtprisen er fastsat til DKK 39,00 - hvis du laver en bestilling på DKK 499,00 eller derover får du leveringen fragtfri til nærmeste pakkeshop eller posthus.
Du har mulighed for at tilkøbe hjemmelevering på ordre over 499,- for 50,- ekstra.
Vi leverer til følgende lande: Danmark
Dag til dag levering
Hvis dag til dag levering er oplyst på produktet, er dette gældende for det specifikke produkt. Hvis produktet indgår i en kombination af flere produkter, vil den længste oplyste leveringstid være gældende. Dag til dag levering er kun ved køb i arbejdsdage - dvs. de gælder ikke i weekenden.
Priser i webshoppen
Alle oplyste priser i webshoppen er inkl. moms og eksklusiv fragt. Vi opdaterer dagligt priser og derfor kan priserne på vores produkter variere fra dag til dag.
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Ansvarsfraskrivelse:
Vi er kun ansvarlige så længe det følger af dansk ret.
Garanti på udvalgte produkter
På mange af vores kufferter medfølger en garanti fra producentens side. Er der en garanti på produktet, kan du se det på siden for det respektive produkt. Det er ikke alle garantier, der fungerer på samme måde - og derfor dækker de kun, hvis dit produkt overholder kriterierne for garantien. Det er eget ansvar at læse op på det enkelte produkts garanti. Du kan læse om vores enkelte garantier fra forskellige producenter i vores FAQ.
Er du i tvivl om, hvorvidt din ønskede kuffert har en tilknyttet garanti, kan du tage kontakt til os på support@rejsegear.dk
Kombinationer af tilbud
Vi tilbyder desværre ikke kombinationer af tilbud. Rabatkoder gælder som standard ikke i kombination med andre rabatkoder. Der kan dog være undtagelser, hvor det vil nævnes klart og tydeligt, hvordan rabatkoden fungerer.
30 dages fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelse til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til support@rejsegear.dk eller benytte vores standardfortrydelsesformular, som du finder vedhæftet i ordrebekræftelsesmail. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. (sammen med en kopi af ordrebekræftelse)
Du hæfter selv for udgifter forbundet med din returnering
Ingen fortrydelsesret
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg - dvs. varer, du har fået tryk på.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis denne emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, vi tilbyder), senest 30 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
RejseGear ApS
Axel Gruhns Vej 10S st.tv.
8270 Højbjerg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dette er dog kun muligt ved forudgående aftale.
Erhvervskøb hos RejseGear
Vi tilbyder ikke fortrydelsesret ved B2B-aftaler hos RejseGear. Ligeledes er reklamationsret forkortet til 3 måneder ved B2B-aftale hos RejseGear. Denne vil dække over fabriksfejl og andre defekter ved produktion af vores produkter (komponentdefekter)
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen - afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
RejseGear ApS
Axel Gruhns vej 10 st.tv
8270 Højbjerg
Tag gerne kontakt til os gennem telefon eller e-mail inden anvendelse af reklamationsret, og beskriv dit problem så detaljeret som muligt. Det gør hele processen meget lettere.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftaler med os på RejseGear.dk, har vi brug for følgende oplysninger fra dig:
▪ Dit navn
▪ Din adresse
▪ Telefonnummer
▪ Mailadresse
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvenige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos RejseGear ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give din oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på RejseGear.dk er: Marcus Forsberg, ansvarlig for salg, markedsføring og datahåndtering.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på support@rejsegear.dk
Cookies
På RejseGear.dk anvender vi cookies. Cookies anvendes hos os til at optimere vores website og vores hjemmesides funktionalitet, så besøget bliver så nemt og smertefrit for kunden - det er dig.
Du kan selv slette cookies fra din computer, hvis du ikke ønsker, at disse anvendes. Dette kan du finde ud af, hvordan du gør, ved at lave en simpel Google søgning på “remove cookies from browser”, da det gøres på forskellige måder alt afhængig af din internetbrowser.
Statistik
Vi anvender logstatistik på RejseGear.dk. Dette gøres gennem Google Analytics, som opsamler information omkring besøgende, og derefter giver os et statistisk billede af, hvor vores besøgende kommer fra, hvor mange der er, hvordan vores kunder navigerer rundt i vores webshop osv. Dette gør, at vi konstant kan optimere vores webshop og gøre det så let som overhovedet muligt for kunden at foretage et køb hos os.
Derudover anvender vi også Facebook pixel, hvilket betyder, at vi kan optimere vores annoncering gennem Facebook på baggrund af vores besøgende her på RejseGear. Det er udelukkende for at gøre annoncering mere brugervenligt og knapt så irriterende for kunderne.
Vi anvender udelukkende denne statistik til at optimere RejseGear.dk
Prisgaranti
Hos RejseGear.dk tilbyder vi prisgaranti til vores kunder. Det vil sige, at vi matcher prisen på et produkt, hvis du finder produktet til en billigere pris på en anden webshop (produktpris + leveringspris).
For at prisgarantien er gældende, skal produktet være:
- Den præcise model og farve
- På lager
Derudover skal webshoppen være dansk.
- Den præcise model og farve
- På lager
Derudover skal webshoppen være dansk.
Sådan gør du brug af prisgaranti
Det er meget simpelt at bruge prisgaranti hos RejseGear. Det eneste du skal gøre, er at sende os en mail med link til produktet, som du fundet til en billigere pris. Herefter bekræfter vi, at produktet overholder vores betingelser for prisgaranti. Og når det er bekræftet, får du produktet hos os til samme pris.
Prisgarantien gør sig ikke gældende på varer, som kun udbydes til køtilbud, timetilbud eller ved ophørssalg. Derudover skal varen være fysisk på lager hos den pågældende webshop. Produktet skal naturligvis være identisk med produktet på vores webshop.
PriceRunner købsgaranti
Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien er gratis og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner.
Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for en time efter dit køb. At blive medlem koster ingenting og tager mindre end tre minutter!
PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, ødelagt vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som forbruger.
Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien inkluderer altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.
For de endelige brugervilkår og oversigt over kategorier, der er undtaget garantien, besøg PriceRunner.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@rejsegear.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Komissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 30/01/2024